16 december 2012

Sometimes things don't go as planned

Sitter på golvet brevid en liten kattunge som är sjuk. Matar i den lite rått ägg för att få den att pigga upp sig. Den verkar nog ha blivit lite friskare eftersom den har börjat tvätta sig mera och pupillerna blivit normala igen. För en stund sen var den helt utmattad och orkade inte hålla ögonen upp men nu är det helt annorlunda. Kanske kissen blir och må bättre igen. 
Jag är ensam hemma med Titti och de andra for till Pellinge. Jag skulle nog ha kunnat fara med men jag ville inte lämna kissen utan någon att sköta den, när inte ens dens egen mamma bryr sig om honom. Tycker nog synd om lillbebis som inte får leka med sina syskon som springer omkring och busar med storkissona. Men ännu ska jag inte hoppas för mycket för man vet aldrig när någon drar sina sista andetag.
Har ju inte bloggat alls denhär veckan. Har inte haft nåt att blogga om och har inte haft lust heller. Det har hänt så mycket nu att inte har jag varit på datorn ens så himla mycket. Var på tisdagen till Jumbo med mamma och shoppa julklappar. På torsdag var vi till Robinhood för att shoppa de sista julklapparna som behövdes. Nu ska jag fortsätta ta hand om lillkissen. Ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar